کد خبر 9399
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

آخرین اخبار از ساخت مسکن، هتل، شهربازی و پارک آبی توسط چینی ها

آخرین اخبار از ساخت مسکن، هتل، شهربازی و پارک آبی توسط چینی ها

شهردار تهران با اشاره به تفاهم همکاری با چینی ها در خصوص ساخت مسکن گفت: ما تفاهم کردیم که پنج هتل پنج ستاره با مشارکت آنها ساخته شود، 200 هزار واحد مسکونی نیز صنعتی سازی شود و دو شهربازی و دو پارک آبی نیز در تهران ایجاد شود.

به گزارش آهن نیوز علیرضا زاکانی شهردار تهران اعلام کرده است:پنج هتل پنج ستاره، ۲۰۰  هزار واحد مسکونی، دو شهربازی و دو پارک آبی با مشارکت چینی ها در تهران ایجاد شود.

به گفته شهردار تهران طراحی تمامی این موارد توسط ایرانی ها مبتنی بر مبانی ملی و معماری ایرانی - اسلامی انجام می شود و آنچه طلب می کنیم تکنولوژی ساخت و سپس انتقال آن است.

شهردار تهران به بودجه مورد نیاز برای اجرای این پروژها اشاره کرد و گفت: ۵ میلیارد دلار برای هتل و مسکن و عددی کمتر از ۲ میلیارد دلار برای مراکز تفریحی پیش بینی شده است.

زاکانی درخصوص احداث مسکن توسط چینی‌ها خاطرنشان کرد: سرعت، کیفیت و قابلیت مسکن توسط چینی‌ها مد نظر است و قطعاً با این اقدامات کمر غول قیمت مسکن در پایتخت شکسته خواهد شد.

یکی از تفاهم نامه های در سفر شهردار تهران به چین به امضا رسیده بود، موضوع مسکن بود.

تفاهم شهرداری این بود که چینی‌ها به اقتضای طراحی ایرانی ها، شهرک سازی نوین انجام دهند بنابراین برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در راستای صنعتی‌سازی شهرداری وارد تفاهم شدند و در صورت نهایی شدن قرارداد این مسکن ها در داخل شهر تهران ساخته خواهد شد؛ اما در تفاهمات صورت گرفته در چین مقرر شده چینی‌ها قیمت‌ها را اعلام کنند که تاکنون اعلام نکرده‌اند.

قرار است در سفر هیات چینی به ایران جزییات مشخص شود. تهاترها از طریق شرکت داخلی انجام و بستر تولید تکنولوژی و تامین منابع نیز از این طریق انجام می شود. مسوولان می گویند بعد از انتقال تکنولوژی الباقی مسکن را خودشان می سازند.

کد خبر 9399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =